Landschapsbrigade Zuidwolde (Werkgroep Landschapsbeheer)

Sinds 2018 is onder de vlag van de Natuurvereniging Zuidwolde een nieuwe werkgroep actief met de naam ‘Landschapsbrigade Zuidwolde’. De landschapsbrigade verricht in samenwerking met Het Drentse Landschap en Landschapsbeheer Drenthe kleine onderhoudswerkzaamheden in de natuur- en het landschap rondom Zuidwolde. Zo draagt de brigade bij aan het behoud van de natuur rondom Zuidwolde en daarnaast is het ook nog eens gezond en gezellig om met elkaar aan de slag te zijn in de natuur.

De vrijwilligersgroep is van september tot half maart elke woensdagochtend tussen 9.00 en 12.00 aan de slag. De activiteiten zijn gevarieerd, zoals het verwijderen van jonge boompjes van heidevelden, het dunnen in singels en bosranden en het opknappen van wandelpaden. Het beheerwerk vindt plaats op terrein van Het Drentse Landschap, de gemeente en terrein van particuliere grondeigenaren. Landschapsbeheer Drenthe biedt de brigade ondersteuning en zorgt voor gereedschap voor de vrijwilligers.

Zin om mee te helpen

Op dit moment bestaat de landschapsbrigade uit 5 enthousiaste vrijwilligers. Versterking is van harte welkom. Lijkt het u leuk om eens kennis te maken en mee te helpen in de brigade? Neem dan contact op met Bert Snippe voor aanmelding als lid van de brigade, de Natuurvereniging Zuidwolde en meer informatie:

Wie is de contactpersoon?
Coördinator Landschapsbrigade Zuidwolde
Bert Snippe
landschapsbeheer@natuurverenigingzuidwolde.nl

Afbeeldingsresultaat voor het drentse landschap