Nestkasten opgehangen in Faliebergbos,

Binnenkort krijgt de basisschooljeugd van Zuidwolde de uitnodiging om mee te doen met de nestkastroutes. Die vorm van aandacht is net zo oud als de Natuurvereniging: Bijna 50 jaar. De afgelopen twee jaar kon deze activiteit niet doorgaan, maar nu pakken we de draad weer op. Wel moeten dan nu eerst de routes gecontroleerd en hersteld worden. Peter van Dijk, Theo Sleijster en Freek Fieten maken de routes in hun eigen omgeving op orde. De vierde route gaat begeleid worden door Hannie Prins. Die route ligt in het Faliebergbos. Het was oorspronkelijk de route van Ab Bennink, die later na zijn overlijden is overgenomen door Joop Verburg en daarna door Johan de Bruin. Het was hier en daar wat zoekwerk, maar op 23 februari is de route in het Faliebergbos weer helemaal in orde gemaakt. Alle kasten zijn (naar de wens van de rentmeester van de Stichtng Tonckensfonds) zonder spijkers opgehangen en met tierips aan de bomen bevestigd. De kasten zijn  opgehangen door Jan Mager, Albert Heere, Johan de Bruin en Joop Verburg. Een leuk werkje op een zonnige dag.

JV