Natuurwerkgroep Jeugd

Wie is de contactpersoon van de werkgroep?

Carl Maurits,
tel. 0630699248,
E-mail: carlgem@gmail.com

Informatie over deze werkgroep zie onderaan deze pagina.

Geen nestkastroute,

Vandaag 15 mei, kwam een stel kinderen bij het bijenhotel kijken. Ik vertelde over wat de bijen daar doen en ze waren heel aandachtig. Een van de meisjes vertelde dat ze zoveel van vogels hield en dat ze pas een Lepelaar had gezien en heel veel Aalscholvers en ook nog een Karekiet. Ik bedacht hoe jammer je is dat we al twee jaar geen nestkastroute konden doen. Ik meende er goed aan te doen om deze kinderen toch wat jonge vogels te laten zien. Bij de Vlindertuin hangt een spreeuwenkast waarin ik wel wist dat er jongen in zaten. Die heb ik voor ze opengemaakt en het is prachtig om te zien hoe verrukt ze waren. Helemaal, toen een van hen even een jonge Spreeuw vast mocht houden. "Hij stinkt wel erg", zei de jongen; "het zal wel een mannetje zijn!!"

Joop Verburg