Wanneer je deze nieuwsbrief niet kunt lezen, klik dan hier.

Januari 2022 nr. 90
Aan de leden van Natuurvereniging Zuidwolde

In deze nieuwsbrief de volgende onderwerpen:

Nieuwjaarsgroet Joop Verburg

Allereerst wil ik namens het hele bestuur alle leden en lezers een heel gelukkig en gezond 2022 toewensen. Met elkaar hopen we natuurlijk dat de invloed van corona op ons leven zal afnemen en dat we weer afspraken en plannen kunnen maken. Het kost als bestuur moeite om de vaart erin te houden en plannen te maken terwijl er zoveel tussenkomt. Ik reken op uw begrip en hoop op betere tijden. Lees hier de volledige nieuwjaarsgroet op onze website.

Oproep Vogelwerkgroep

Na een aantal jaren als coordinator van de Vogelwerkgroep heeft Harmen van der Wal aangegeven hier mee te willen stoppen. Natuurlijk willen we Harmen bedanken voor zijn diensten de afgelopen jaren. Dat betekent natuurlijk wel dat we op zoek moeten naar een nieuwe coordinator. Iemand die het op zich wil nemen om een paar keer per jaar een excursie op vogelgebied te willen organiseren. Wie zich daarvoor wil opgeven of meer informatie wil kan dat kenbaar maken via onze mail. .

Nestkastroutes jeugd

Als bestuur hopen we van harte dat de nestkastroutes dit jaar wel door kunnnen gaan, maar dat betekent dat we in een aantal opzichten weer opnieuw moeten beginnen. Wanneer dat een paar jaar niet gebeurt is de structuur er uit. De routes moeten opnieuw worden opgebouwd en niet alle begeleiders zijn nog in de gelegenheid om weer daar aan mee te werken. Kortom wie wil meewerken om onze jeugd weer onvergetelijke ervaringen te laten beleven? Heb je interesse of wil je meer informatie ? laat het ons weten via onze mail.

Bijzonder fenomeen: IJshaar

Elk jaar onder specifieke omstandigheden is er weer IJshaar te zien in het bos. Dit ontstaat doordat er bij de stofwisseling van de schimmels in het hout waterdamp vrijkomt die door de openingen in het hout worden geperst en bij lichte vorst en een wat hoge luchvochtigheid onstaat er dan IJshaar. Kijk op onze website voor meer foto's.

Voorruitblik jubileumjaar 2023

In 2023 hopen we alsnog het 50 jarig jubileum van onze vereniging te vieren. Twee projecten staan op stapel. Ten eerste een VLINDERPROJECT voor de basisschoolkinderen waar we proberen het hele levensproces van vlinders te visualiseren. En ten tweede zijn we bezig met een boek over de begraafplaats van Zuidwolde met daarin hele interessante natuur en cultuurweetjes. We houden jullie uiteraard op de hoogte via onze website .

Copyright © 2022 Vereniging voor Natuurbescherming Zuidwolde e.o., 2013 All rights reserved.

Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarmaast hebben we de website (www.natuurverenigingzuidwolde.nl), onze Facebookpagina en het verenigingsblad Natuurgenoten.

Email Marketing Powered by Mailchimp