Mooi werk in het Steenberger Oosterveld,

Elke donderdagmorgen gaat een groep stoere mannen aan het werk, meestal in het Steenberger Oosterveld. Met gereedschap van landschapsbeheer Drenthe en in nauwe samenwerking met Harald de Graaff van Drents Landschap  gaan zij heide opschonen. Verwijderen van opslag van berken en dennen gebeurt om de heide open te houden. De heidevelden zijn unieke landschappen en ontstonden en bestonden vroeger bij de gratie van grote schaapskuddes. In plaats van schapen loopt er nu een aantal Hooglanders maar die zijn toch niet in staat om alles kort te houden. Er wordt overwogen om hier en daar een schaapskudde binnen afrastering gedeelten echt kaal te laten vreten, maar veel werk blijft toch over voor de vrijwilligers. Martin Beekwilder laat met zijn foto's zien hoe mooi het in het veld kan zijn en waarom ze met elkaar zo genieten van die wekelijkse morgen samen. Wie mee wil doen kan zich melden bij Bert Snippe landschapsbeheer@natuurverenigingzuidwolde.nl of telefoon 06-54256270

JV

Foto's: Martin Beekwilder