Opschoondag   Zuidwolde

Zaterdag 19 maart 2022 hebben op initiatief van UNIVE Zuidwolde ca. 25 personen actief deelgenomen aan de landelijke NL Opschoondag.
Afgevaardigden van Unive; Gemeentebelangen De Wolden; Een aantal leden van onze Natuurvereniging Zuidwolde en verschillende “Ploggende” inwoners van Zuidwolde-Veeningen en Fort, gingen na de koffie bij “Petit Mangerie” op pad om “zwerfvuil” op te ruimen.

Zij werden vooraf toegesproken door wethoudser Van Dijk, ook een actieve plogger. Hij wenste allen succes met de goede actie met weinig ”zwerfafval” aan te treffen. De wethouder maakte nogmaals duidelijk dat afval inmiddels geen afval is maar nuttige herbruikbaar grondstof, zodat er maar een klein deel als rest-afval afgevoerd moet worden en dat dat geld kost.

Helaas trof men nogal wat zwerfvuil aan. Met zo’n 26 big-shoppers vol afval kon men de actie afsluiten en hopen zij allemaal dat “Zuidwolde Schoon = Heel Gewoon” ook een schoon Zuidwolde blijft.

Henk Boelen

Deel van het resultaat van ploggen (foto Ellen Dekker)

Drie van de ploggers (foto Arnold Velema)

Wethouder van Dijk spreekt met de ploggers (foto Arnold Velema)