Nestkastroutes,

Als bestuur hopen we van harte dat de nestkastroutes dit jaar wel door kunnen gaan. Maar dat betekent in een aantal opzichten dat we opnieuw moeten beginnen. Wanneer je dat een paar jaar niet hebt gedaan is de structuur er uit. De routes moeten opnieuw opgebouwd. We weten niet of alle begeleiders wel bereid zijn om dat opnieuw op te pakken. We weten nog helemaal niet hoeveel kinderen mee willen gaan doen. Wel willen bestuursleden Carl Maurits en Albert Heere zich er voor inzetten om op de basisscholen informatie te gaan geven en kinderen duidelijk te maken hoe leuk het is om 6 of 7 weken te controleren wat er in "jouw 25 kastjes" allemaal gebeurt.
Het is duidelijk geworden dat de kasten die we nu in voorraad hebben niet geschikt zijn om de routes mee uit te rusten. (deksel vastgeschroefd en het kastje te klein om goed schoon te maken) We zijn heel blij dat Jan Mager samen met wat collega's uit Hoogeveen aan de gang is gegaan om voor Natuurvereniging Zuidwolde voor 50 nieuwe kasten het voorbereidend zaagwerk te doen voor een model dat gemakkelijk op te hangen is en gemakkelijk te openen om te kijken wat er in zit en ook om schoon te maken. Met die voorraad en met de bruikbare kasten die nu nog op de routes hangen, kunnen we aan aantal routes gaan klaarmaken in januari.

Wat vragen we aan u?
1. Wie is bereid om binnenkort te helpen om die kasten in elkaar te zetten en op te hangen?
2. Wie is bereid om vanaf medio april tot begin juni een groep kinderen langs een nestkastroute te leiden. Het gaat om 6 á 7 weken eenmaal per week ca 1½ uur 's avonds of 's middags  (instructies kunnen vooraf worden gegeven en geoefend)

Wij zien graag uw reactie komen op info@natuurverenigingzuidwolde.nl

Namens het bestuur Joop Verburg