Natuurvereniging Zuidwolde 2022,

Allereerst wil ik namens het hele  bestuur alle leden en lezers een heel gelukkig en gezond 2022 toegewenst. Met elkaar hopen  we natuurlijk vooral dat de invloed van Corona op ons leven zal afnemen en dat we langzaamaan kunnen toewerken naar een situatie waarin allerlei afspraken kunnen worden gemaakt, die niet op het laatste moment weer moeten worden afgezegd of gewijzigd.

Juist vandaag (4 januari) zou de dag zijn waarop we met veel kinderen aan de gang zouden gaan in de Boerhoorn om nestkasten te bouwen. uilenballen te pluizen en vetbollen maken. Dat ging door de huidige maatregelen niet door, net als de winterwandeling in Fort afgelopen zondag. Ik liep die dag in het bos en daar waren wel enorm veel mensen zelf aan de wandel, dus behoefte en belangstelling is er genoeg. We moeten er maar van uit gaan dat de geplande winterwandeling volgend jaar wel doorgang kan vinden op de tweede zondag van 2023 (omdat de eerste zondag nieuwjaarsdag is)

Wat proberen we wel te doen? We hopen dat de lezing in de Boerhoorn over de reis van Carl Maurits en Joop Verburg naar het wonderschone Aosta-dal in Italië door mag gaan op dinsdag 15 februari. Een beeldverslag van een reis waarin het berglandschap, de schilderachtige dorpjes, de kleurrijke bloemen en vooral de ongelooflijk vele soorten vlinders een plek hebben.

Over andere onderwerpen waar we als bestuur en werkgroepen mee bezig zijn, komt informatie in de onderwerpen in deze nieuwsbrief.

Ook als bestuur kost het moeite om de vaart er in te houden en plannen te maken terwijl er zoveel tussenkomt. Ik reken op uw begrip en we hopen samen op betere tijden.

namens het bestuur

Joop Verburg, voorzitter