Sleedoornpage-eitjes zoeken,

Zaterdag 18 december 2021: de geplande zoektocht naar de Sleedoornpage-eitjes is doorgegaan ondanks de afgekondigde beperkingen, maar we hebben onderling goed afstand kunnen houden. We zijn de hele dag ('s morgens met 6 mensen en 's middags met z'n vieren)  op pad geweest om te zoeken naar eitjes. We hebben verschillende keren moeten uitleggen wat voor geks we toch aan het doen waren. Ondanks het feit dat superspeurder Menno Venema van de Vlinderstichting er bij was hebben we noch bij de Vlindertuin, noch in Middelveen, noch bij de Slagendijk eitjes gevonden. Vooral de Slagendijk was teleurstellend omdat we hoopten dat door het zorgvuldig en gezamenlijk geplande weghalen van de oude Sleedoornstruiken door de gemeente in juli 2020, de jonge struiken een nieuw en welkom aanbod zouden zijn voor deze vlinders.  Helaas.... tot nu toe niet dus. Wel zagen we verschillende leuke dingen: Eitjes van de Blauwrandspanner (die wel dus) Goudvinken, Boomkruipers, poppen van de Meidoornooglapmot en ook van sluipwespen, 7-stippelige lieveheersbeestjes en ook nog een vliegende nachtvlinder, de Oranje boogbladroller. We hebben tussen de middag bij Wilma geluncht met heerlijke soep en pannenkoeken! Al met al hebben we heel leuke en gezellige dag met elkaar gehad.

Joop

Zoeken naar sleedoornpage eitjes Lian, Monique, Menno en Wil