Natuurvereniging Zuidwolde

wielewalen

Eekhoorn

Op 11 april hebben Anna de Graaf, Aniek Steenbergen en Joop Verburg de nestkastroute verkend voor de groep kinderen die vanaf komende week rondgaat. Opmerkelijk dat in bijna alle kasten al (begin van) een nest zat. In sommige nesten lagen al enkele eitjes. Één kast hangt er al jaren ongebruikt bij. Aniek loopt deze route al jaren en nog nooit heeft er iets ingezeten. Je kunt nooit weten, dus toch maar gekeken. Op het moment dat we kast van de boom tilden keek er een ongewoon kopje naar buiten. Even later sprong een Eekhoorn weg uit de kast. Toen we keken in de kast zagen we een zeer bijzonder tafereel: 3 pasgeboren Eekhoorns lagen in de kast. Helemaal kaal en blind en zo klein als muizen met oortjes alleen als aanzet en met een kaal staartje. We waren sprakeloos dat we dit mochten bekijken. We zullen de kast op de route volledig met rust laten, maar we kunnen wel met elkaar genieten van die ene foto die we snel gemaakt hebben.

Klik op foto voor vergroting