Supernacht voor nachtvlinders

Op vrijdag 22 maart, de lente was net begonnen liep de temperatuur ineens op tot boven de 16 graden. Er was een bestuursvergadering gepland bij Germa. Ik nam de nachtvlinderopstelling mee om zo het nuttige met het aangename te verenigen. Omdat het zo'n mooie avond was heb ik een tweede lichtbak neergezet bij Chris van der Veer op de Bazuinerweg. In de loop van de avond waren op het laken bij Germa meer dan 400 nachtvlinders te zien en alle bestuursleden konden meegenieten. 15 Verschillende soorten, waarbij de Kleine voorjaarsuil het leeuwendeel daarvan uitmaakte. Uiteindelijk bleek het beeld bij Chris al net zo overweldigend. Meer dan 300 nachtvlinders  zaten in de lichtbak en  ook daar waren het meest Kleine voorjaarsuilen. Indrukwekkend om ineens zoveel nachtvlinders bij elkaar te zien. Een paar voorbeelden staan op de foto's. Dezelfde avond had Theo Bakker in Ruinen al een soortgelijke ervaring. Kortom het was een supernachtvlindernacht.

Joop

Wachtervlinder