Grote bonte specht

Vandaag, 7 februari, meldde Jan Willem Tuinman uit Kerkenveld zich aan als nieuw lid van onze vereniging. Hij liet die aankondiging direct vergezeld gaan van foto’s van een dode Das langs de Oosterweg (maar dat was een opname van vorig jaar, die ik wel heb doorgestuurd) en van de vrouwtje Grote bonte specht. Hij noemde die “Onze Grote bonte specht”. Zo gaat dat wanneer je in deze tijd wat lekkers voor de vogels in de tuin zet. Dan zie je ze toch een beetje als jouw vogels. De vogels maakt het niet uit. Die zijn er in deze tijd van weer sneeuw en ijs mooi mee geholpen. Wij genieten ervan mee.

Joop Verburg

Vervolg

We zijn weer een week verder. Vanmiddag zaten we aan de keukentafel en hadden het over de Grote bonte specht (vrouwtje) die deze week enkele malen te zien is geweest in onze tuin. Ik zei tegen mijn vrouw: “Het zou leuk zijn als er nu ook eens een mannetje kwam kijken...''. Toeval bestaat niet…Ik had het amper gezegd of daar keek ie om de hoek.

Jan Willem Tuinman