Natuurvereniging Zuidwolde

wielewalen

Hoornaars?

Irene Brave en Marius Schweppe van Bloemberg melden het volgende: In het tuinreservaat aan de Bloemberg 8
zagen we het volgende: Na vertrek van een koppel mussen zagen we enkele weken geleden dat het grote aanvlieg gat van de kast er vreemd uitzag. Het werd geleidelijk aan dichtgemetseld door een groot soort wesp. Het lijken me geen Hoornaars. Grote kluwens verdrongen zich om het gat in en uit te gaan. Nu zit er aan de buitenkant een soort luifeltje en hebben ze het gaatje waar het stokje ooit zat gebruikt als extra opening. (een onderdeurtje) Het is een betrekkelijk kleine vogelkast en het is een gezoem van jewelste. De vlucht gaat rechtstreeks naar de oude appelboom en weer terug. Ze lijken niet agressief. We hebben er vlakbij een terras.

Irene Brave

Een van de bestuursleden is naar Bloemberg gegaan en heeft vastgesteld dat het toch Hoornaars zijn. Het is een prachtig gezicht en je vraagt je af waarom ze zo’n kleine woning hebben gekozen.