Werken in de Vlindertuin

Vandaag 1 augustus was het de maandelijkse werkdag in de Vlindertuin. Met z’n zessen hebben we enorm veel gedaan. In deze tijd is het vooral belangrijk om de strijd aan te gaan met de Haagwinde en verder is vooral geknipt en geordend in de bloemrijke vegetatie die dankzij de overvloedige regenval van de laatste weken enorm was gegroeid. Het was prachtig weer dus het werk werd diverse keren onderbroken omdat we weer wat moois zagen. (vandaag o.a 12 soorten dagvlinders in de Vlindertuin) Tijdens de koffie kroop er een rups van een Witte tijger over het terras; wonderbaarlijk dat uit z’n harige zwarte rups een prachtig witte nachtvlinder kan ontstaan. Bovendien kwamen er verschillende keren passanten de tuin bezoeken en vooral gezinnen met kleine kinderen kregen aandacht. Dat werd versterkt doordat Martha van der Zwaag een rups van Groot avondrood bracht die ook nog een enorme keutel in het bakje had geproduceerd. Het was een enorme rups en alle kinderen durfden hem wel even vasthouden en voelen hoe de buikpoten zich aan je hand hechten. Om 12 uur was er veel werk verzet en konden we voldaan naar huis.

Joop Verburg

Foto’s van Joop Verburg

Harige rups van Witte tijger

Enthousiaste groep vrijwilligers aan het werk in de Vlindertuin

Kinderen verwonderden zich over de enorme rups van Groot avondrood

De rups van Groot avondrood met grote keutel (wel zo groot als een konijnenkeutel!)