Wanneer je deze nieuwsbrief niet kunt lezen, klik dan hier.

September 2015, nr. 19

Aan de leden van Natuurvereniging Zuidwolde

In deze nieuwsbrief de volgende onderwerpen:
Foodwalk 27 september: meld je aan!
Op zondag 27 septemer kun je onder leiding van gids Dette Boiten mee doen aan een foodwalk. We organiseren deze wandeling rond Ten Arlo in samenwerking met Landschapsbeheer Drente. Met al het eetbaars uit de natuur dat we die middag vinden, kunnen op het Smaakmakersfestival in de Wijk een heerlijke maaltijd bereiden. Geef je nu op! Lees hier hoe.

Voor de kids: Nacht van de nacht
Op zaterdag 24 oktober doen we mee met de landelijke Nacht van de nacht. Met een actief programma voor kinderen in het Faliebergbos. Met allerlei doe-dingen (in het donker natuurlijk) kun je een stempelkaart vol krijgen en maak je kans op een prijs. Het begint om 19.30 uur. Doe je mee? Lees hier meer over deze leuke activiteit!

Plaatje van een koraalzwam
Het paddenstoelenseizoen is weer begonnen. Geniet je er ook zo van? Neem nou deze Rechte koraalzwam die Henk Bosma vastlegde in Klein Zwitserland. Wat een plaatje! Zie je ook een mooi exemplaar dat je wilt delen? Of wil je weten wat voor paddenstoel je hebt gezien? Mail het ons.
Programma voor deze winter
Van oktober tot en met maart hebben we weer een mooi winterprogramma voor je in petto. Met lezingen over bomen, bermen en onderwater-
fotografie. Met een paddenstoelenexcursie naar het Faliebergbos - op 3 oktober al - en leuke activiteiten voor kinderen, zoals nestkastjes timmeren in de kerstvakantie.
Bekijkhet hele programma en zet je keuzes vast je agenda!

Wat (w)eten we vandaag?
Wil je meer te weten komen over voedsel uit de natuur, over heilzame kruiden, eetbare planten en vruchten? Over de rol van bijen hierin? En hoe duurzaam ons voedsel eigenlijk is geproduceerd en geproduceerd kan worden? Ga dan eens kijken naar de expositie ''Wat (w)eten we vandaag'' in informatiecentrum 't Ende in de Stapel. Je kunt er nog tot 1 november terecht. Leuk om dan gelijk een van de wandelingen in dit gebied rondom de Reest mee te pikken. Meer hierover op de site van Het Drentse Landschap.

Copyright © 2015 Vereniging voor Natuurbescherming Zuidwolde e.o., 2013 All rights reserved.

Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarmaast hebben we de website (www.natuurverenigingzuidwolde.nl), onze Facebookpagina en het verenigingsblad Natuurgenoten.

Email Marketing Powered by MailChimp