Natuurvereniging Zuidwolde

wielewalen

Wanneer je deze nieuwsbrief niet kunt lezen, klik dan hier.

Oktober 2014, nr. 9

Aan de leden van Natuurvereniging Zuidwolde

In deze nieuwsbrief de volgende onderwerpen:
 Weekend vogels spotten in Friesland
Een heerlijk weekendje weg naar het mooie Oudega en Eernewoude
in Friesland om vogels te spotten. Lijkt je dat wat? Ons wel! We willen graag op 24, 25 en 26 april (en evt. 1, 2 en 3 mei) met een groep van max. 14 personen op pad om vogels te gaan kijken. En natuurlijk gezellig met elkaar  eten en 's avonds nagenieten van wat we overdag per voet en per boot tegen zijn gekomen. Lees ​snel meer en geef je voor 15 oktober op.
Fruitpersdag op de duurzame toer
Op zondag 19 oktober kun je op de Fruitpersdag je appels laten persen, informatie kijgen over het snoeien van fruitbomen en dit jaar ook kennismaken met allerlei duurzame initiatieven. Hoor en zie wat er allemaal mogelijk is op het gebied van duurzame energie en gebruik van biologische producten of verwen jezelf met een vers appeltaartje. Van 10.00 tot 16.00 uur aan de Kleefegge 6A in Zuidwolde. Entree is gratis.

Nachtwandeling met verrassingen
Op zaterdag 25 oktober houden we in het kader van de landelijke Nacht van de Nacht een avondwandeling in het Faliebergbos. Het kan best spannend zijn om te wandelen in een donker bos. Maar vooral mooi, al die geluiden en geuren. Misschien ook wel verrassend deze keer? Voor kinderen is er een aparte route, die om 19.30 uur vertrekt. De volwassenen volgen om 20.00 uur. Verzamelen bij het parkeerterrein van het Tonckenshuys in Zuidwolde. Ga je meeLees er meer over op de site.
1 november: gezellig aan het werk
Met elkaar de handen uit de mouwen steken in de natuur. Dat doen we zaterdag 1 november op de Natuurwerkdag. Het gebiedje rondom de rotonde aan de Ommerweg moet ontdaan worden van jonge boompjes en andere opslag. En ook het Vlinderommetje dat daar langs loopt moet bijgewerkt worden. Landschapsbeheer Drenthe zorgt voor gereedschappen en handschoenen. We beginnen om 09.00 uur bij de rotonde. Natuurlijk is er aan het eind van de ochtend lekkere erwtensoep.

Fotografen gevraagd
Mooie natuurfoto's maken is een kunst, maar het belangrijkste is dat een foto een verhaal verteld. Op de fotoavond op 13 november om 20.00 uur in de Boerhoorn ben je als hobbyfotograaf in de gelegenheid om natuurfoto's of -filmpjes te laten zien. Wij maken er met elkaar graag een afwisselende en bijzondere avond van. Hoe je je op kunt geven, lees je
hier.
Op vogelexcursie in Gees
We hebben binnenkort nog een mooie activiteit in petto voor vogelliefhebbers. Op 25 oktober neemt Edwin de Weerd ons mee naar de Mepper Hooilanden bij Gees. Hier vind je een grote verscheidenheid aan vogels. Wees welkom! Geef je je wel even op van te voren? Lees hier
meer.
Copyright © 2014 Vereniging voor Natuurbescherming Zuidwolde e.o., 2013 All rights reserved.

Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarmaast hebben we de website (www.natuurverenigingzuidwolde.nl), onze Facebookpagina en het verenigingsblad Natuurgenoten.

Email Marketing Powered by MailChimp