Wanneer je deze nieuwsbrief niet kunt lezen, klik dan hier.

Geslaagd vogelweekend in Earnewald Het was koud en winderig in het weekend van 22 tot en met 24 april, maar de deelnemers aan het vogelweekend zagen en hoorden vele vogels, totaal 91 soorten. Vanaf het water en vanaf het land zag de groep onder andere de Visarend, Blauwborst, Lepelaar, Roerdomp en Baardman. Esther Metselaar schrijft er enthousiast over in haar verslag
8 mei: vogels kijken in het Börkener Paradies Op zondag 8 mei kunnen vogelliefhebbers hun hart weer ophalen. We organiseren een vogelexcursie naar het Börkener Paradies, net over de grens in Duitsland, vlakbij Meppen. Een waar vogelparadijs gelegen langs een riviertje, omgeven door oude bomen en bloemrijk en schraal grasland. We verwachten diverse soorten te horen en zien, waaronder de Nachtegaal. Geef je snel op bij Metske en kijk op de site.
Ereprijssoort in de picture Het natuurprogramma van RTV-Drenthe, Roeg, rapporteerde afgelopen zaterdag over een bijzondere vondst van de plantenwerkgroep: ze vonden de zeldzame Steentijmereprijs in de Erflanden. Een bijzondere plek voor een plant die alleen nog in Brabant voorkwam. Joop vertelt erover. Kijk even mee.
Noteer vast 10 juni: burgemeester opent Idylle Op 10 juni vieren we een feestje. De Idylle op het bedrijventerrein Zuiderkerkes II is klaar. Om 15.00 uur opent burgemeester Roger de Groot dit natuurgebiedje speciaal ingericht voor vlinders en bijen. Een mooie gelegenheid om dit nieuwste gedeelte van het Vlinderommetje eens te komen bekijken. Meer informatie lees je op de site​.
Natuurvereniging en IVN organiseren natuurgidsencursus Samen met IVN Hoogeveen en IVN Westerveld organiseren we in de periode januari 2017 tot april 2018 een landelijk vastgestelde cursus tot erkende IVN natuurgids. In het cursusteam zit namens onze vereniging Joop Verburg. In september maken we meer bekend over de inschrijvingsmogelijkheid. Het bestuur stelt zich veel voor van de cursus en vindt het heel leuk om hierin samen te werken met IVN.
Copyright © 2016 Vereniging voor Natuurbescherming Zuidwolde e.o., 2013 All rights reserved.   Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarmaast hebben we de website (www.natuurverenigingzuidwolde.nl), onze Facebookpagina en het verenigingsblad Natuurgenoten.
Email Marketing Powered by MailChimp