Wanneer je deze nieuwsbrief niet kunt lezen, klik dan hier.

Meer dan 100 kinderen actief voor de vogels Ongelooflijk, zoveel kinderen die in een paar uurtjes zoveel nuttige dingen voor de vogels maakten. Op 28 december was het een getimmer en geknutsel van jewelste. Met veel ouders en andere vrijwilligers die hielpen bij het maken van de nestkastjes, pindasnoeren, vetbollen en het uitpluizen van de uilenballen, werd het een heel geslaagde ochtend. Bekijk hier de impressies van twee deelnemers en de foto's.
Winters wandelen bij Huize Echten Op zondag 3 januari 2016 werd de traditionele winterwandeling gehouden. Het was heel koud en regenachtig. Desondanks kwamen 25 deelnemers naar Echten en genoten van de wandeling en uitgebreide uitleg die gids Hendrik Jan Benning gaf over Huize Echten en omgeving. Na afloop was er heerlijke erwtensoep in het dorpshuis, het vroegere kerkje, van Echten. Foto's vind je hier.
Ga je mee vlindereitjes zoeken? Vlindereitjes zoeken in deze periode? Ja, juist in deze periode. De eitjes van de zeldzame Sleedoornpage zijn alleen zichtbaar als er geen blad aan de Sleedoornstruiken zit. Op 19 december hielden we al een zoektocht rondom de Vlindertuin en bij de Slagendijk. Resultaat 24 eitjes. Op zaterdag 9 januari om 13.00 uur gaan we nog een keer op pad. Start bij de Vlindertuin. Doe je mee? Lees er meer over.
Waaiertje, tondelkever en meer Het lijnenpatroon van het op dood hout groeiende Waaiertje is bijzonder fraai. De Triplax Aenea, een tondelkever, is bijzonder vanwege zijn zeldzaamheid. En dan de Bosuil die met zijn typerende geluid bewoners in de wijk wakker hield. Deze en veel meer waarnemingen zijn de moeite waard om verder te bekijken​.
2 februari: onderwaterleven in Nederland Op 2 februari ben je om 20.00 uur van harte welkom bij een fotopresentatie over het onderwaterleven in Nederland en op Sint Eustasius en Saba. Alice van Laar en Kees Alberts delen hun ervaringen aan de hand van prachtige foto's. De presentatie is in De Boerhoorn en is gratis. Meer over het programma op onze site.
Copyright © 2016 Vereniging voor Natuurbescherming Zuidwolde e.o., 2013 All rights reserved.   Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarmaast hebben we de website (www.natuurverenigingzuidwolde.nl), onze Facebookpagina en het verenigingsblad Natuurgenoten.
Email Marketing Powered by MailChimp