Wanneer je deze nieuwsbrief niet kunt lezen, klik dan hier.

Augustus 2015, nr. 18

Aan de leden van Natuurvereniging Zuidwolde

In deze nieuwsbrief de volgende onderwerpen:
Belevenissen langs het Struunpad
Een uniek stukje natuurbeleving en een aanrader om op een saaie zondag naar toe te gaan. Zo omschreven Clara en Christina hun ervaringen in een verslag over de wandeling langs het Struunpad op 28 juni. Ontwerper en beheerder Ruurd van Donkelaar vertelde enthousiast over de ontwikkeling van het gebied en over de bijzondere bomen- en plantengroei die er inmiddels te vinden is. Lees mee en word ook enthousiast!

Wat een nachtvlinders!
Op vrijdag 14 augustus had de werkgroep Nachtvlinders een superavond met spectaculaire aantallen en ook soorten nachtvlinders. Piramidevlinder, Rood weeskind, Porseleinvlinder, alleen die namen al...Lees hier snel verder. Oh ja, de volgende Nachtvlinderkijkavond bij de Vlindertuin is op vrijdag 11 september vanaf 20:05 uur. Wees welkom!

Dagvlinders: hoeveel zag jij er?
Het gaat niet zo goed met de dagvlinders. Dat zien we bij de Vlindertuin, maar ook op andere plekken in onze omgeving zijn er weinig vlinders en rupsen gezien deze zomer. We willen graag jouw ervaringen horen. Wat is jouw opgevallen aan de aantallen en soorten? Lees meer op onze site.
Zilveren Manen in het Reestdal
Mooi nieuws uit het Reestdal: de Zilveren maan is er ook dit jaar weer! De eerste (mei/juni) en de tweede generatie (augustus) zijn gespot. De omstandigheden voor deze vlinder zijn, mede door het inrichtingswerk van het Drentse Landschap, zeer verbeterd. Meer weten over deze waarneming? Klik hier.

Noteer vast: 3 oktober paddenstoelenexcursie
We willen de zomer nog even vasthouden, maar voor je het weet is het tijd voor de paddenstoelen. Op zaterdag 3 oktober gaan we 's ochtends op pad met kenner Bernhard de Vries. Voor kinderen is er een eigen gids. En we kunnen na afloop weer kokkerellen met al het lekkers dat we onderweg vinden. Noteer het vast en lees meer op de site.

Copyright © 2015 Vereniging voor Natuurbescherming Zuidwolde e.o., 2013 All rights reserved.

Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarmaast hebben we de website (www.natuurverenigingzuidwolde.nl), onze Facebookpagina en het verenigingsblad Natuurgenoten.

Email Marketing Powered by MailChimp