Wanneer je deze nieuwsbrief niet kunt lezen, klik dan hier.

Oktober 2019, nr. 66
Aan de leden van Natuurvereniging Zuidwolde

In deze nieuwsbrief de volgende onderwerpen:

Zaterdag 5 oktober: paddenstoelenexcursie

Het paddenstoelenseizoen is in volle gang en aanstaande zaterdag 5 oktober organiseren we een leuke paddenstoelenexcursie. Onder leiding van Bernard de Vries en Joop Verburg vertrekken we om 9.30 uur. Vanaf Tonckenhuys gaan we op zoek naar interessante paddenstoelen. Wat is de mooiste? Wat is de kleinste? Welke zijn eetbaar? Joop gaat met de kinderen op pad en we eindigen om ongeveer 12.00 uur. Iedereen is van harte welkom.

Zondag 6 oktober: Fruitpersdag Zuidwolde
Zondag 6 oktober organiseert de Hoogstambrigade De Wolden de fruitpersdag aan de kleefegge 6a bij Geert Lindenhols. Vanaf 10 uur 's ochtends draait de mobiele fruitpers om appels en peren tot heerlijk sap te persen. Op de overdekte markt kun je kennismaken met allerlei gezonde regionale producten en duurzame ideeen. Ook voor de kinderen zijn er allerlei activiteiten. Wij staan er ook en de toegang is gratis. Voor meer informatie en de route zie deze website .

Paddenstoelenseizoen is in volle gang

Door de regen van de afgelopen weken zijn de paddenstoelen weer de grond uit geschoten. Zaterdag 5 oktober gaan we al op pad maar je kunt op de gekste plekken bijzondere paddenstoelen tegenkomen zoals deze inktviszwam gewoon ergens in een berm. Zie je wat leuks of wil je graag weten wat je gefotografeerd hebt? Stuur het ons door via dit mailadres .

Film: De Groene Horizon
Dinsdag 22 oktober wordt de film De Groene Horizon vertoond in de Zantingehof in Zuidwolde. Dit is de nieuwste film van Henk Bos en Janetta Veenhoven. Henk en Janetta hebben al een aantal schitterende natuurfilms gemaakt over de Drentse natuur. we nodigen onze leden van harte uit deze film te bekijken. Entree is 4 euro voor 2 keer koffie of thee. Meer informatie over Henk en Janetta vindt je op hun website .

Nacht van de nacht
Zaterdag 26 oktober is er weer de landelijke 'Nacht van de 'Nacht' om het het belang van het duister duidelijk te maken. Het thema van dit jaar is: Wat kunnen dieren in het donker ? en wij? Wij staan hier ook bij stil en organiseren een interessante avond voor jong en oud. We vragen van ouders/begeleiders 2 euro voor deze avond en de kinderen mogen gratis mee De start is om 19.30 uur bij Tonckenhuys en we eindigen omstreeks 21.00 uur daar ook weer en krijgen dan wat lekkers aangeboden. Voor meer informatie over de Nacht van de Nacht zie de landelijke website .

Donderdag 14 november : foto en filmavond

Oproep: Donderdag 14 november(20.00uur) organiseren we weer onze jaarlijkse foto en filmavond in de Boerhoorn in Zuidwolde. Wie heeft er leuke interessante foto's of filmpjes gemaakt over de natuur en wil dit graag aan een enthousiast publiek laten zien. Voor iedere deelnemer is zo'n 15 minuten beschikbaar en we vinden het leuk als je er ook iets bij vertelt. Je kunt je opgeven via dit mailadres

Copyright © 2019 Vereniging voor Natuurbescherming Zuidwolde e.o., 2013 All rights reserved.

Met deze nieuwsbrief houden we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daarmaast hebben we de website (www.natuurverenigingzuidwolde.nl), onze Facebookpagina en het verenigingsblad Natuurgenoten.

Email Marketing Powered by Mailchimp