17 november 2017: manifestatie en bermensymposium Heel Drenthe Zoemt

Het agrarisch landschap in Drenthe vormt een belangrijk leefgebied voor verschillende planten en diersoorten. Het afgelopen jaar is er in Drenthe aandacht voor deze biodiversiteit van de bermen en het boerenland gekomen. Provinciale Staten hebben unaniem de motie boerenlandvlinders aangenomen. Een motie voor een gemeenschappelijke aanpak en provinciaal programma voor versterking van de biodiversiteit van het agrarisch landschap.

Met de campagne Heel Drenthe Zoemt laten natuurorganisaties samen met de provincie zien wat er leeft. Maar ook: waar moet het beter?

Tijdens de manifestatie Heel Drenthe Zoemt op 17 november praat de organisatie de aanwezigen bij over wat ze zien. Hoe staat het ervoor met de soorten in de bermen en het boerenland? Samen gaan ze op zoek naar een inspirerende gemeenschappelijke aanpak voor versterking van biodiversiteit in het agrarisch landschap.

Tijdens het bermensymposium ’s middags informeert de organisatie ambtenaren, beheerders en andere betrokkenen over het belang van bermen voor de biodiversiteit en gaan ze in op ecologisch bermbeheer.

Dagvoorzitter: Joop Verburg

13:00 – 13:00 Inloop en welkom

13:30 – 14:00 Mijn berm bloeit: het belang van bermen in het buitengebied voor biodiversiteit

14:00 – 14:30 Praktijkvoorbeeld 1 bermbeheer in Drenthe

14:30 – 15:00 Pauze

15:00 – 15:30 Ecologisch bermbeheer – do’s en dont’s

15:30 – 16:00 Praktijkvoorbeeld 2 bermbeheer in Drenthe

16:00 – 17:00 Afronding en borrel

Deelname aan het symposium is gratis. Aanmelden kan via dit aanmeldformulier.