Subsidie van de NAM

Vrijdag 17 mei werden de prijswinnaars bekend gemaakt van een inschrijving voor subsidiëring door de NAM voor projecten in gemeente De Wolden. In onze gemeente heeft de NAM nog 12 locaties waar geboord wordt. (meest kleinere locaties waar gas wordt gewonnen) Om iets terug te doen stelde de NAM dit jaar een bedrag voor initiatieven in gemeente De Wolden beschikbaar. Van de 20 inschrijvingen zijn er 8 gehonoreerd. Één daarvan was onze Natuurvereniging. Wij hebben een bijdrage gevraagd voor realisatie van een extra lus aan het Vlinderommetje aan de zuidkant  van Zuidwolde. De NAM heeft € 1240,= beschikbaar gesteld voor de aanschaf van banken en picknicktafels langs dat deel van de route. Wij zijn blij dat de NAM wat terug wil doen voor De Wolden en dit bedrag is het begin van wat we nodig hebben voor de realisatie van een nieuw stuk van het Vlinderommetje. Geert Smid als penningmeester en Joop Verburg als voorzitter waren namens het bestuur aanwezig in de Westenbergen om de prijs in ontvangst te nemen.

JV

bij de foto: Joop Verburg ontvangt uit handen van jurylid Karst Breeuwsma de prijs.