Natuurvereniging Zuidwolde organiseert een vogelweekend in Eernewoude

Het gaat om het weekend van 22, 23 en 24 april 2016.

We gaan naar het huis van Age en Nynke Veldboom in Oudega/Eernewoude. Zij wonen midden in het natuurgebied van It Fryske Gea; De âlde Feanen met de Jan Durkspolder en de Westersamming zo voor hun deur. 7 kijkhutten en uitkijktorens waarvan 3 op 500 meter afstand lopend te bereiken.

De vorige keer hebben we, ondanks het zeer matige weer (koud en nat), 77 vogelsoorten gezien en gehoord! Denk dan aan de alom aanwezige Roerdomp, de Visarend, Baardmannetjes, Rietzanger, Snor, en vele andere water- en rietvogels De groep die mee kan gaan bestaat uit maximaal 14 personen. Max. 4 personen kunnen slapen in de bedsteden in het vakantieverblijf bij Age en Nynke. De overige deelnemers slapen in huis bij Age en Nynke.

Het programma ziet er globaal als volgt uit:

-          Vrijdagavond 22 april  aankomst tussen 17.30 en 19.00 uur.

-          Soep en broodjes worden door Age en Nynke verzorgd.

-          Ontbijt en lunch worden beide dagen door Age en Nynke verzorgd.

-          Koffie thee fris onbeperkt inbegrepen  (borrelhapjes of sterke dranken moeten mensen eventueel zelf meenemen: dat levert ook afwisseling en gezelligheid op).

-          Zaterdag vroeg naar buiten en na het ontbijt overdag wandelingen in het gebied van Fryske gea  bij Eernewoude.

-          Zaterdagavond een door een cateraar verzorgde uitgebreide maaltijd (biologisch, meest vegetarisch).

-          Zondag weer vroeg naar buiten en overdag gebieden bezoeken waarbij één dagdeel een vaartocht gemaakt wordt op een praam (Age is skûtsje-schipper) en varen op de Friese wateren rond Eernewoude en bezoek aan  vogelgebieden met en vanuit de boot.

-          Afsluiten om ca 17.00 uur zodat iedereen thuis kan eten.

De kosten voor het weekend all-in bedragen € 95 per persoon.

Wie belangstelling heeft kan zich (zo snel mogelijk) opgeven bij Metske van der Maar (m.vandermaar@hetnet.nl ). Er is nog een beperkt aantal plekken.

Heb je vragen, bel dan graag even met Joop Verburg 0528-373131 of 06-83327869 of met Metske van der Maar 0528-373939.