Natuurwerkdag 2 november 2019

Het weer was aangenaam, de koffie heet, aan het eind de soep (champignon  en erwtensoep) voortreffelijk en toch waren er niet veel deelnemers en helpers bij de Natuurwerkdag. Na de komst halverwege van de groep bewoners van de Zuideresch met hun begeleidster Anoek, waren we net met 20 man. Anders dan andere jaren zijn  we dus niet door al het werk bij de rotonde heen gekomen. We zullen nog een keer op herhaling moeten. Vooral het verwijderen van bramen kreeg voorrang en daar is heel veel van verdwenen. Jaap Kats heeft in zijn eentje bijna alle wilgenstruiken geknipt. Bovendien  zijn enkele mensen de hele morgen bezig geweest om het pad langs de nieuwbouw van de Ekelenberg weer begaanbaar te maken. Door de ophoging van "de eigen terreinen" daar, komt ons pad onder water te staan. Buning heeft een vracht zand gestort (waarvoor dank),  maar dat moest wel allemaal naar de ondergelopen  plekken gekruid worden. Dus: het was wel een gezellige morgen waarin we lekker met elkaar aan het werk zijn geweest, hebben gepraat en de bewoners van de Zuideresch hebben ontmoet en pas toen we klaar waren en van de soep genoten was, ging het regenen.  Alle medewerkers heel hartelijk dank.

Joop Verburg

Tijdens de werkzaamheden zagen we vuurzwammetjes