Wilde planten in de Hoofstraat,

De nationale stichting voor wilde planten FLORON organiseert ieder jaar de "winter-wildeplanten-jacht". Tussen Kerst en Oud en Nieuw gaan groepen liefhebbers een gebiedje inventariseren en kijken hoeveel wilde planten nog in bloei staan. Leden van Natuurvereniginig Zuidwolde doen daar ieder jaar aan mee. Dit coronajaar kan dat niet doorgaan.  FLORON heeft nu iets anders bedacht:  In het centrum van de dorpen en steden wordt met stoepkrijt de naam van een plant geschreven die op die plek in bloei staat. Daar doen wij als Natuurvereniging aan mee. Vanaf eerste kerstdag tot aan oud en nieuw kan iedereen zelfstandig of als gezin het dorp Zuidwolde in en in de Hoofdstraat vanaf het busstation tot aan de bibliotheek wilde planten zoeken en hun naam vinden, in stoepkrijt geschreven. Leuk om te doen en lekker buiten. U kunt  de namen overnemen en de lijst sturen naar info@natuurverenigingzuidwolde.nl  We zullen de prijswinnaars bekend maken en een aardigheid sturen. De dag voor kerst heb ik met Marius en Anette Schaak bloeiende planten gezocht (lang niet gemakkelijk in onze Hoofdstraat) en we hebben daar de namen bijgeschreven. SUCCES!

Joop Verburg

Madelief

Marius en Annette schrijven met stoepkrijt de namen van planten