Werken in de Vlindertuin

Op 15 maart stormde het en het regende. Negen dappere doeners gingen niettemin aan de gang om de Vlindertuin uitdewinterslaapte halen. Joop met 4 trouwe vrouwen van de vlinderwerkgroep: Wilma, Trudy, Pien en Bea en daarbij Coen als gast en 3 deelnemers aan de Vlindercursus 2019 die ook we mee wilden helpen: Lidy Rakenmann, Albert Heere en  Emmo de  Groot trotseerden de regen en gingen aan de slag. Het was hard werken om de paden schoon te krijgen en alvast een begin te maken met het overzichtelijk maken van de perken, maar om half elf konden we aan de koffie: lekker bij Corrie met eigengebakken cake en veel gezellig gepraat, zodat we opgewarmd om kwart over elf met 5 kruiwagens de grote bult snippers in recordtijd over de paden uitgestrooid konden krijgen. Om 12.00 uur konden we tevreden naar het resultaat kijken: De perken ontdaan van de meeste stengels en opslag, de paden geheel bedankt met een nieuwe laag snippers.
Dank aan al deze dappere helpers van het werk en de gezelligheid.

Op 2 april is de eerstvolgende werkmorgen (immers iedere eerste dinsdagmorgen van de maand om 9.00 uur) en alle helpers zijn welkom.

Joop

Emmo vult de kruiwagens van Pien en Bea,

Lidy maakt een perk schoon

Bea stort de kruiwagen en Trudy maakt alles vlak.