Werken in de VLINDERTUIN

Ook in juni werd op de eerste dinsdag van de maand gewerkt in de Vlindertuin. 10 mensen kwamen die dag helpen en met zoveel handen werd veel werk verzet. Paden schoongemaakt, perken gezuiverd van Haagwinde en opschot van Sleedoorn, uitgebloeide bloemen verwijderd etc. Tussendoor een heerlijke pauze met koffie, thee en gebak en veel onderlinge verhalen. Tussen de bedrijven door werd natuurlijk ook rondgekeken en we waren blij met 5 rupsen van het Oranjetipje op de Damastbloem. We genoten van rupsen van de Helmkruidvlinder op de Knopig helmkruid, we zagen helaas heel weinig dagvlinders, maar wel telkens nachtvlinders zoals Gamma-uiltjes, een Geisha, Hertshooibladroller en een prachtige Lichte zandvedermot (zie foto) en ook andere dingen zoals de Kaneelglasvleugelwants (weer een zuidelijk soort die ineens verschijnt in de Vlindertuin).

Rob van Leeuwen herstelde en verfde het huisje met de vlinderkaarten en iedereen genoot van het prachtige weer.

Met dank aan allen en iedereen mag de volgende keer meedoen!

Joop Verburg

Rups van Helmkruidvlinder op Knopig helmkruid

Rups Oranjetipje op de vruchten van de Damastbloem

Rob van Leeuwen met Sinie de Jonge aan het werk bij het huisje