Natuurvereniging Zuidwolde

wielewalen

Veel eitjes Sleedoornpage bij Vlindertuin

Op de kortste dag van het jaar zochten we weer naar de eitjes van de Sleedoornpage. Het leverde in een paar uurtjes tijd 19 eitjes op! Gevonden bij de vlindertuin en in de strook tussen de volkstuinen en het fietspad tot aan de Westerveldseweg.

Het weer zat niet echt mee. De regen deed ons, Sicco (van de Vlinderstichting), Kees en Karin, niet veel. Het snelle resultaat van al een paar eitjes in het eerste kwartiertje maakte ons nog enthousiaster. Zeker omdat tot op een behoorlijke afstand van de vlindertuin nog steeds wat te vinden viel. Naast de Sleedoornpage-eitjes zagen we wel twee keer zoveel eitjes van de Blauwrandspanner op de sleedoorntakken. Eerder die dag vonden Sicco en Kees ook al 7 Sleedoornpage- eitjes op een klein stukje van de Slagendijk.

In januari volgt een tweede zoekmiddag. Houd de agenda in de gaten.

Kees Contant kan Sicco Ens weer een volgend eitje laten zien. Sicco registreert alle waarnemingen voor onderzoek door de landelijke Vlinderstichting.