Natuurvereniging Zuidwolde

wielewalen

Zwerfvuildagen

Op vrijdag 15 en zaterdag 16 maart zijn al met al 27 personen  – jong en oud - actief geweest met het opruimen van zwerfvuil. Dat is op 5000 inwoners van Zuidwolde niet zo veel en alle reden om dit stukje te lezen. Want degenen die bezig zijn geweest hebben toch heel veel kunnen doen. Bijvoorbeeld de Ommerweg, de Middelveenseweg, de Drogterweg, de Bazuinerweg het hele Vlinderommetje en een aanzienlijk deel van de Hoogeveenseweg zijn schoongemaakt en van zwerfvuil ontdaan. Wat een flesjes, wat een plastic zakken, wat een rommel! Waarom wordt het toch vanaf de fiets maar even gemakkelijk vanuit de auto maar overboord gekieperd? Nu ja, de reacties die de zwervende schoonmakers kregen waren over het algemeen heel positief. Mensen vonden het prima. Ik zou zeggen: “Volgend jaar allemaal meedoen en vooral: Houd zelf ons dorp schoon!”
Al degenen die hebben  meegeholpen, HEEL HARTELIJK DANK!

Joop Verburg
Voorzitter Natuurvereniging

Jos en Estelle Huiskes hebben samen een deel van het Vlinderommetje schoongemaakt.

Twee jongeren uit Nolde hebben samen met hun moeder de Ommerweg aangepakt en ook daar was het resultaat goed zichtbaar.